Marie Nanette

tirsdag, januar 16, 2007

Så er det på'n igjen!

..på'n igjen, på'n igjen, på'n igjen, så er det på'n igjen, osv osv. Dette minner meg om korpsturen til Malta for ca 10 år siden. Enhver reiseguide med respekt for seg selv har vel alltid en oppfriskende sang på lager til kjedelige bussturer!?! Ja da, jeg har faktisk gått i korps. Og det var faktisk ingen kort karriere heller...

En trofast althornist var jeg. I 10 år. Hver 17. mai kledde jeg meg i mørkeblå ulljakke, bukseskjørt til over knærne, "gode sko" og selvlysende grønn tvers-over-sløyfe. Kanskje med en eple- eller gulrotbit i jakkelomma, noe styret anbefalte for den lange turen vi skulle ut på. Så var det å gå å suge på munnstykket et par - tre timer, fra den franske skolen på Frogner, ned til Youngstorget, vente der en halvtime, videre mot Karl Johan og finalen oppe ved slottet. Det var en kunst å gjøre så mange ting på en gang; gå, spille, skifte noter, plukke russekort, holde linja, og ha et øye på slottsbalkongen. Avslutte på Rådhusplassen med boller og brus. Og såre lepper.

Ja, poenget mitt var egentlig at nå er hverdagen igang igjen, og det er igrunn ganske deilig. Ha en fin dag!


5 Comments:

  • Hehe, for et fantastisk bilde! Ja, korps-tiden var noe for seg selv. Jeg spilte klarinett og gikk hver 17. mai i grå ullbukse (med rød fartsstripe, off course), rød ulljakke og rødt slips. På Flekkerøy hadde vi nok en smule kortere rute enn dere i Oslo...

    By Blogger Linda Therese S. G., at 9:44 a.m.  

  • Ja, dere er helt nydelige! Hele søskenflokken i lekker uniform! Som eksjuniorkosist er jeg mektig imponert over deres prestasjoner - vi i koret gikk nok aldri så langt eller drev med denne multitasking slik dere litt mer avanserte musikantene klarte. (Til informasjon gikk man enten i juniorkoret eller i juniorkorpset om man var barn i Filadelfia i våre dager. I koret var det 2 gutter - all ære til Devid André! Men vi var nok litt misunnelige på Marie og de andre jentene som fikk menge seg med alle guttenen i korpset...;)

    By Anonymous Anonym, at 10:07 a.m.  

  • Vakkert! Det er lett å bli rørt ved synet av så flott norsk korpsungdom.

    Håper dere hadde en koslig daffeldill i går, kjipt at jeg ikke fikk kommet, men vi tar det igjen!

    Ha en ellers flott dag!

    By Anonymous Anonym, at 10:22 a.m.  

  • herlig!

    By Anonymous Anonym, at 8:06 p.m.  

  • føler et visst behov for å forsvare meg i forhold til dette bildet, eller i hvertfall fortelle at jeg ikke ser sånn ut i dag. men hvis noen skulle ha spørsmål om noter, althorn, trommer, takter, xylofon, hvordan føle seg vel i bukseskjørt, salater (det vil si medaljer) og hva de står for, silkegrønne tversoversløyfer, såre munnstykke-lepper osv. er det bare å ta kontakt. låvv, littlesister

    By Anonymous Anonym, at 5:31 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home