Marie Nanette

tirsdag, desember 19, 2006

En hyllest til det egyptiske helsevesenet

Jeg har jo da vært syk en ukes tid nå, og prøvd både appelsiner, vidunder-te mot forkjølelse og influensa, og ikke minst nesespray, som min gamle fastlege pleide å anbefale mot det meste... Men det holdt tydeligvis ikke.

Min største frykt er å ikke bli frisk til jul, så i dag tok mamma affære og snakket med dr. Sunniva:-) Hun anbefalte et antibiotikum som jeg mannet meg opp for å gå ned på apoteket og presse de til å gi meg uten resept! -Men ingen pressmidler var nødvendig. Han drog det fram, sa "This is very strong", og ba om 8 pund og 60 piastres, ca 10 NOK ("Fyll opp kofferten" ropte tante Snefrid). Da måtte jeg faktisk utbryte et aldri så lite halleluja.

Tusen takk til hobbylege mamma, ordentlig lege Sunniva og Dr. Sohairs pharmacy!


1 Comments:

Legg inn en kommentar

<< Home